Wednesday, April 10, 2013

Other Sites: Link Share: Adf.ly

  STATUS: 

Adf.ly merupakan salah satu cara alternatif menambah pendapatan dengan hanya berkongsi link pada laman web/blog anda, akaun twitter atau facebook dan lain-lain tempat. Sungguh senang dengan cara ini untuk tambah pendapatan sampingan anda. Tetapi link yang dilihat bergantung kepada pengunjung daripada lokasi tertentu. Percuma untuk disertai.
Program: Paid to share your link
Cara: Berkongsi link
Bayaran setiap iklan: Sehingga $2 setiap 1000 pengunjung - Bergantung lokasi pengunjung
Lihat kadar-http://adf.ly/rates.php
Minimum pembayaran: $5
Kaedah pembayaran:  dan Payoneer
Masa menunggu: Isnin pertama setiap bulan
Program referral: 1 peringkat (20%) dan 5% komisyen pengiklanan yang ditempah oleh mereka
Negara diterima: Semua
Bayaran untuk upgrade (jika mahu): Tiada
Akaun yang dipadam setelah tidak aktif: ?
Pemilik: Ian Donovan (x19 Limited, UK)
Online sejak: Mei 2009

Lihat pro dan kontra di bawah:

thumbsup

1. Bukti pembayaran: Beberapa tempat di mana anda boleh mencari bukti pembayaran disenaraikan di bawah.

http://forum.adf.ly/viewforum.php?f=5
http://www.emoneyspace.com/forum/index.php?topic=48178.0
http://dewesh.com/2011/04/04/adf-ly-payment-for-march-2011-my-biggest-payment-till-now/
https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEip5WU3kV5BUUh5DcyFwZ0PIxw3oV2f3Ww3KjfoG7L8lhqwEMx52uQfPmLH0hrWFqlkCjnMe1Pxecihm3eFwrDij_f7stusKSAKgIJpe6BtYnWy3lzmDLwMYLnVdvNk8GYZnii8OxOPW7dX/s1600/11bqdma.jpg
http://andy.kinjeng.net/wp-content/uploads/adfly-payment-proof.jpg

2. Ditubuhkan: Sejak 2009 yang mana pencapaian bagus untuk mana-mana laman web.

3. Forum: Forum bagus untuk komunikasi antara ahli dan staf. Ahli boleh tunjukkan bukti pembayaran, minta sokongan dan mengetahui perubahan yang berlaku pada laman web ini.

http://forum.adf.ly/index.php

4. Tiada had referral langsung: Tiada had berapa ramai referral anda dapat. Bagus untuk yang pandai mempromosi orang dan mereka yang boleh mengajak ramai orang.

5. Jumlah pengeluaran tetap: Jumlah pengeluaran tetap adalah $5. Ia adalah kadar tetap yang bermakna ia tidak meningkat selepas pengeluaran pertama anda.

6. Diterima semua negara: Tiada sekatan dan sesiapa boleh menyertai halaman ini.

thumbsdown

1. Menggangu iklan: Menggunakan laman web jenis ini akan menganggu pengunjung kamu yang terpaksa menunggu iklan ini tersiar semasa mereka klik link kamu.

2. Akaun Twitter dan pertukaran lalu-lintas (traffic exchange) kena gantung: Tidak digalakkan menggunakan link url pendek ini pada akaun twitter dan pertukaran lalu-lintas sebab boleh pecah frame dan kamu kena gantung sebab buat begitu. Lihat di bawah:

http://forum.adf.ly/viewtopic.php?f=8&t=7

3. Pengunjung daripada negara lain: Sesetengah negara Asia macam Iran tidak dikreditkan semasa link itu dilihat. Jika link itu tidak tunjuk iklan untuk pengguna negara seperti itu maka tidak dikreditkan pendapatan anda. Jikalau pengiklan mahu tunjuk iklan kepada negara yang dipilih sahaja. Contoh, jika pengiklan memilih USA atau Kanada maka pengunjung daripada negara itu sahaja akan dikreditkan pendapatan anda. Akan tetapi di Asia Tenggara makin tinggi nilai pengiklanan seperti Singapura, Malaysia, Vietnam dan Thailand maka dikreditkan pendapatan anda.


Cara-caranya: Sungguh mudah dengan hanya menukar link dan orang melihat melalui link itu anda dikreditkan pendapatan anda. Lihat contoh link dan klik link untuk lihat link itu:

Intersitial advert ($$$$$):

Nama blog ditukarkan ke link ini- http://j.gs/390791/muaturunbaru atau http://adf.ly/390791/blogger

Framed banner ($$$):

Nama blog ditukarkan ke link ini- http://adf.ly/390791/muaturunbaru

Kamu boleh buat ini di laman web/blog, akaun laman sosial, forum dan lain-lain.

Kadar cost per view (CPV): http://adf.ly/rates

Klik untuk sertai sekarang:
adf.ly - shorten links and earn money!

Kemaskini terakhir: 10/04/2013 - Jika anda mempunyai blog atau laman web, maka untuk orang baru macam anda patut mencuba program ini kerana hendak mencapai minimum pembayaran adalah senang. Mungkin tidak menjadi kaya dengan program ini tetapi anda mendapat bayaran yang setimpal dengan usaha anda.

1 comment:

  1. In case you are interested in making cash from your visitors via popup advertisments - you can run one of the most reputable companies - Clickadu.

    ReplyDelete

Nuffnang