Saturday, November 27, 2010

Other Sites: Link Share: Linkbucks


  STATUS: 

Jika mahu buat duit tambahan, inilah salah satu program yang membayar ahlinya. Hanya perlu kongsi link sahaja untuk dapatkan bayaran. Linkbucks merupakan salah satu program dibayar untuk berkongsi pautan atau paid to share link. Linkbucks merupakan servis percuma yang membayar pengguna blog atau laman web kerana berkongsi link. Mereka mempunyai tawaran penajaan dengan pengiklan yang membolehkan mereka untuk memaparkan iklan mereka ketika pengunjung dihubungkan ke halaman. Sebagai contoh, katakan kamu hendak cari pengunjung ke blog atau laman web kamu atau mencari refferal untuk mendaftar di bawah kamu. Kamu boleh posting link di blog, laman web, forum dan sebagainya. Anda akan membiarkan Linkbucks menempatkan rangka halaman ini dan memaparkan sebuah halaman. Mahukan lagi contoh, lihat info dibawah dan klik bagaimana iklan dipaparkan. Buka dalam tab baru.



Program: Paid to share link

Cara: Berkongsi link
Bayaran setiap iklan: Kongsi pautan atau link: Dari $0.15-$3.50 cost per impression (CPM) dan skor prestasi sehingga 100%. Jenis pilihan iklan- Intermission ($1/2000 klik), pop ups ($1/2500 klik), top banner ($1-4545 klik) dan side banner ($1-4762 klik)
Minimum pembayaran: $10
Kaedah pembayaran: Payza (mungkin secara manual) dan Payoneer
Masa menunggu: Segera (bayaran pertama adalah manual dan selepas itu segera)
Program referral: 3 peringkat (20%, 10% dan 2%)
Negara diterima: Semua
Bayaran untuk upgrade (jika mahu): Tiada
Akaun yang dipadam setelah tidak aktif: Tiada
Pemilik: Charles Major
Online sejak: Oktober 2006

Lihat pro dan kontra di bawah:

thumbsup

1. Bukti pembayaran: Beberapa tempat di mana anda boleh mencari bukti pembayaran disenaraikan di bawah.

http://lh6.ggpht.com/_bJKz4lWVpfo/S4Y4Mr-Vn5I/AAAAAAAACjQ/iL09ddKnSKY/s1600-h/LinkbucksProof2.23.20103.jpg
http://www.picable.com/Signs/Directions/Linkbucks-Payment-Proof-Two.345433
http://img110.sharedimages.org/img.php?id=1378441715

2. Ditubuhkan: Sejak oktober 2006 yang mana pencapaian bagus untuk mana-mana laman web.

3. Forum: Forum bagus untuk komunikasi antara ahli dan staf. Ahli boleh tunjukkan bukti pembayaran, minta sokongan dan mengetahui perubahan yang berlaku pada laman web ini.

http://forums.linkbucks.com/

4. Tiada had referral langsung: Tiada had berapa ramai referral anda dapat. Bagus untuk yang pandai mempromosi orang dan mereka yang boleh mengajak ramai orang.

5. Bayaran segera: Bayaran pertama adalah manual dan selepas itu adalah segera. Pembayaran secara segera kerana tidak perlu menunggu terlalu lama menerima pembayaran.

6. Jumlah pengeluaran tetap: Jumlah pengeluaran tetap adalah $10. Ia adalah kadar tetap yang bermakna ia tidak meningkat selepas pengeluaran pertama anda.

7. Diterima semua negara: Tiada sekatan dan sesiapa boleh menyertai halaman ini.

thumbsdown

1. Menggangu iklan: Kalau boleh jangan pilih iklan jenis pop ups dan intermission ads. Lebih baik guna iklan jenis top banner sebab tidak menggangu. Memanglah penggunaan iklan jenis pop ups dan intermission memberikan pulangan lebih baik, tetapi pengunjung tidak suka melihat pop ups apabila mereka klik, oleh itu jauhilah daripada menggunakan iklan jenis itu. Biarlah pelawat anda sendiri yang berminat mahu klik iklan atau tidak. Adalah lebih baik jika menggunakan top frame ad sebab tidak menganggu pelawat yang berkunjung ke blog atau laman web anda.

2. Melambatkan halaman anda: Kalau kamu pilih iklan "full page script" pada halaman anda, mungkin akan melambatkan masa buka halaman anda. Terutamanya yang mempunyai skrip java yang banyak pada halaman anda.

3. Informasi diperlukan: Informasi tentang anda seperti profil anda, alamat penuh anda dan info peribadi anda diperlukan jika mahu tebus bayaran anda.




Sebagai contoh, jika anda mahu mencari orang untuk daftar di bawah anda dalam mana-mana halaman PTC. Anda letak referral link pada blog, forum dan sebagainya. Apa yang Linkbucks buat adalah anda mendapat pulangan apabila seseorang klik pautan tersebut atau link. Apa yang anda buat adalah ambil pautan yang anda mahu seseorang klik pada pautan itu, katakan anda punya NeoBux referral link, biarkan Linkbucks letakkan iklan frame pada halaman dan memparkan iklan.

Single link (intermission) : NeoBux referral link-http://c656f3e0.linkbucks.com

Single link (Locker) (sesiapa yang klik, kena jawab survey): http://dcc22f8f.linkbucks.com

Single link (Short) (tidak dapat bayaran): http://80f5c5ee.linkbucks.com

Tetapi saya galakkan menggunakan iklan jenis top banner sebab iklan jenis intermission boleh menyebabkan laman keluar dari rangka dan sesetengah laman web pertukaran lalu lintas (lihat contoh) tidak menerima rangka yang terkeluar. Kamu boleh buat ini di blog atau laman web. Lihat imej di bawah.


Kadar bayaran:

http://www.linkbucks.com/payoutrates/

Klik untuk sertai sekarang:




30/03/2013

1. Minimum pembayaran adalah $10.

2. Contra terbaru. Lihat no. 3 diatas.

3. Mulai sekarang, semua iklan top banner tidak digunakan dan hanya intermision ads sahaja digunakan. Juga, tambahan penggunaan locker links sebagai link yang apabila diklik, pengguna perlu menjawab survey sebelum pendapatan itu dikira.

Kemaskini terakhir: 30/03/2013

6 comments:

  1. Aku dah lama pasang linkbucks. Memang best. Dah 3 kali dpt bayaran.

    http://kumpulsenmaster.blogspot.com/search/label/Linkbucks%20Bukti%20Bayar

    ReplyDelete
  2. hai sob, ada cara lebih mudah mendapatkan dollar, ikuti panduannya lengkap disini (NO SCAM) http://dollarshunter.tk/tendollars/

    ReplyDelete
  3. jd skng bgaimana mhu mula

    ReplyDelete
  4. Daftar dan lihat laman tersebut cara2 buat link...

    ReplyDelete
  5. link bucks ni ade potensi ke kite kene suspend?sbb penah guna adf.ly n sekali kena suspend,terus2an drg akn suspend kalau buat akaun baru...drg trace guna IP ke tu?

    ReplyDelete

Nuffnang